December

December

onsdag 24 maj 2017

Får inget gjort.

Är på jobbet men får inget gjort. Har hunnit med att äta en macka och druckit två muggar kaffe och varit på fb och tittar på pappershögen jag ska ta tag i.

Det är för mycket annat som snurrar i huvudet.

Tittar efter någon bra restaurang att boka bord på när vi, mina barn och jag tillsammans med min bror och svägerska ska äta något och umgås innan konserten med Coldplay den 25 juni.

En restaurang jag vill gå på är fullbokad - det är den alltid. Vet att man måste vara ute i god tid. En annan ser inte ut som dom har öppet men har mailat dom för dom har nyss öppnat. Min son är lite bekant med ägaren från ett annat ställe och har nu öppnat en restaurang till.

Men någonstans ska vi väl få till ett bord - vill inte att det är för långt bort från Ullevi heller.

Sen har jag massa annat i huvudet om fibron och hur det var före och hur det är nu efter. Så hjärnan går på högtryck.

Igår fick jag hämtat hem sonen sent. Han slutade en timme efter den vanliga tiden så halv 1 hämtade jag upp honom så det blev sent och så bråkade djuren med mig. Det var ut och det var vatten och det var ut igen.

Och så ringer klockan också när man sover som goast. 11 var det som vanligt tid för injektionen. På tisdag har jag ju läkartiden 08:30 så jag bokade bort nästa onsdags tid till 8 på tisdag istället. Varför ställa klockan 2 dagar i rad?

Och solen skiner och jag har bara bleka ben och klänning idag. Men om man ska få någon färg på dom så måste dom visas upp.

När jag kommer hem idag är det bara de fyrbenta hemma. Båda ungdomarna jobbar och dottern slutar 9 och sonen - ja vem vet - allt från 23:30 till 00:30 om det inte blir så att det står still som det gör lite titt som tätt och han får sluta ännu tidigare. Det är inget man vet när man påbörjar sin arbetsdag. Någon gång där mellan 20-21 brukar sluttiden komma.

Men sen är han nu ledig tills på tisdag. Jobbar 4 dagar är ledig 4, jobbar 2 och ledig igen. Så det är skönt att inte behöva upp och iväg varje kväll.

När jag kommer hem ska jag inte göra så mycket - lägga mig i hammocken och gunga och koppla av.

Må Gott


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar