December

December

måndag 15 maj 2017

Nu kan sommaren komma!

Vindarna har vänt och det där riktigt kyliga har ersatts av mildare och idag kvavt väder också. Men det är mulet även om solen visade sig lite på fm.

Och jag är så less på att inte orka utnyttja fm till att vara alert. Sover tills jag vaknar av mig själv men är ändå rejält trött och ligger kvar i sängen och försöker vakna till liv genom att surfa runt bland nyheter och sociala medier.

Men jag är ju väldigt stel när jag vaknar och har attans ont i ryggen. Sängen skulle behöva bytas ut eller i alla fall madrassen. Men samtidigt så är det också så att min kropp skulle må bra av att röra på mig mer.

Men det har inte blivit så mycket av sånt. Ingen yoga på länge och nu har den slutat för terminen. Sista dagen igår och då kändes det som att det kunde kvitta att gå dit eller inte.

Något som jag verkligen saknar är att vakna till liv på en ledig dag och känna att jag kan gå ut och njuta innan omgivningen vaknar. Sådär runt 8 tiden.

Sånt gjorde jag ibland tidigare och då gick jag i omgivningarna där jag då bodde och njöt av morgonens friska luft, fullt med vitsippor och fågelkvitter - riktigt ljuvligt var det och fantastisk känsla.

Morgontrött är jag från födseln tror jag - alltid haft det jobbigt med mornar.

Nu måste jag välja mina duster.

Sova, vila eller vara aktiv!

Just nu är det mycket vila som gäller, känner ju hur min kropp skriker ut sin känsla.

Sin känsla av ömhet, trötthet, stelhet, Influensakänslan och den totala energilösheten.

Så helgen har varit lugn. Har inte gjort många knop förrän i går söndag. Då blev det grundlig städning av badrummet. Har haft en äcklig lukt av avlopp och det kom från duschen upptäckte jag igår.

Vattnet har runnit ner i silen som det ska men när jag kollade däri låg där så mycket hår så det var nog det som luktade - äckligt!

Men nu är det rent för jag drog också fram tvättmaskinen och skurade bakom den. Nöjd var känslan efteråt.

Idag är känslan. Öm hals, trött och så vidare.

Enligt vår tidning så ska värmen nu komma. Gräsmattan den växer ändå och behöver klippas och kanske blir det idag. Sonen är hemma och ledig och kanske kan jag få honom till detta.

Sen till helgen vill jag plantera. Det är tomt i rabatten och jag har ju även min pall som jag satte som staket och som ska få lite hängande växter - lobelia.

Längtar också till att det ska levereras nedanstående hammock till mig! Min dottern har köpt den och det är ju alltid lite vanskligt att köpa på nätet - men vi provar. CDON har vi köpt den på.

Man kan fälla så det blir som en säng så gunga där kan ju bli riktig fröjd under sommaren och så har vi då väggar som gör att man kan gona in sig ordentligt.

Tänker också att jag ska ha lite solcellslyktor eller slingor inne i det hela också som gör det mysigt att vara där när mörkret faller.





Bildresultat för hammock vidaxl

Bildresultat för hammock vidaxl

Jag tror det blir bra.

Uteplatsen ska också piffas till lite mer. En matta ska läggas ut och lite blommor även på ett bord mm.

Längtar efter många härliga dagar utomhus. I skugga när det blir för varmt, under ett parasoll eller under taket till hammocken.

Det har varit en annorlunda vår. Kall början av maj och det har ju gjort att det inte har fullkomligt exploderat av växtlighet. Ser nu från mitt jobbarfönster hur den stora häggen nu blommar här nu också.

Vår gräsmatta utanför jobbet är full med maskrosor och andra blommor som jag inte vet vad det är men det är somrigt och vackert.

Men jag såg också hur det hemma i mina barndomstrakter har snöat i natt. Huvaligen.

Må Gott










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar