December

December

torsdag 11 maj 2017

Vem ska man tro på, tro på??

Monica Gustafsons foto.

Trots det kyliga vädret så växer och frodas det. Träden blir mer och mer gröna för varje dag. Gräsmattan hemma behöver klippas.

Väntar också på att mer och mer ska komma upp i min rabatt men jag tror jag måste fylla på för det är nog något som inte övervintrat som jag önskat.

Och jag är glad över att jag inte redan har köpt och planterat då de är nattfrost också.

Idag är blåser det inte lika mycket som det gjort och det regn som kom på förmiddagen är borta. Men det är mulet.

Smhi lovar sol imorgon och mulet och grått på lördag och söndag.

Foreca lovar sol imorgon men även på lördag!

Så vem ska man tro på?

Ingen - man får leva på hoppet! För jag tycker att prognoserna inte håller något av vad som utlovas - inte ens en dag före.

Jag önskar och hoppas, dansar soldans till vädergudarna och ber om sol och värme!

Enda plus är att jag sover ganska gott om natten då jag har balkondörren öppen och andas friskare luft men vill inte sticka ut tårna utanför täcket inte.

Är själv på jobbet idag. Har väntat hela eftermiddagen på kollegan som skulle komma in på em men han har varit hemma och tvättat istället! Har pratat med honom i telefon då jag fick besked om att den man som städar hos oss inte kommer göra det mer. Han är hos oss via arbetsmarknadsenheten och får sin lön kommunen/staten och nu ger dom inte ut mer pengar till honom. En man som kommer från Iran/Irak eller liknande och har ett år kvar till pension och nu ska ha till den öppna arbetsmarknaden. Det blir nog soc eller så som får betala för detta - så konstigt man jobbar kan jag tycka. Det är ju som om man är sjuk många gånger - han blir utförsäkrad.

Han har ju inte varit den bästa städaren men han har ju svabbat våra golv och liknande 3 dagar i veckan.

Så vem ska nu göra detta? Ska vi anställa någon, hyra in någon? Kostnad för oss blir det.

Och jag kommer I N T E! göra det - ens för extra pengar!

Igår när jag kom hem från jobbet så gjorde jag som jag brukar - byter om och så gick vi ut en runda jag och vovve och så tog jag bilden på häggblommor som ni ser ovan. Det luktar gott och min pappa sa alltid att den vackraste tiden var mellen hägg och syren.

Då var det väl några veckor imellan men numera kan det ju vara samtidigt och det är ju trist men i år med kylan så får vi nog lite tid i alla fall.

Efter att jag sen kom in så gick jag och la mig - så trött och slut och sov ett par timmar. Det såg ut som kriget i köket men orkade inte ta det förrän jag sovit.

Då plockade jag ur diskmaskinen och i den. Torkade spis och diskbänk och plockade bort lite saker som stod framme.

När det var klart gjorde jag i ordning lite att äta. Hade inte ork till det när jag kom hem. Det blev enkelt och lätt. Mozarella, tomater, oliver och god olja och kryddor. Enkelt och lättsamt.

Sen blev det vila igen tills det var dags att åka iväg och hämta hem sonen. Dottern kom hem 5 minuter innan. Hon hade haft en trevlig kväll.

Nu är snart min arbetsdag slut och det kommer bli som tidigare dagar. Hem, byta om, gå ut med hunden, Och idag tror jag att jag ska fixa något att äta direkt sen och så tvätta en tvätt.

Sen ska dottern hämtas 22 och sen sonen. En sak som detta bilåkande tillför mitt liv är att jag kan lyssna på boken och det är inte dåligt det.

Må Gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar