December

December

torsdag 13 juli 2017

Snart semester.

Tur man har uppmärksamma läsare av bloggen - ja sonen är 25 i år inte 35 :). Får skylla på min fibrohjärna.

Har precis varit i köket på jobbet och kokat upp vatten till kaffe - en stor mugg och så har jag tagit upp kanelbulle ur vår frys och mumsar på.

Näst sista dagen innan semestern idag och igår fick jag gjort en hel del igen. Det är lite varannandag.

Är trött i ögonen idag igen.

Det är soligt ute och i natt när jag hämtade hem sonen var det stjärnklart och lite kyligt. Ingen go sommarnatt inte.

Såg att dom i Östersund hade 8.8 grader bara och det ska spelas fotboll och dom har fått besök av utländskt lag - stort tydligen och en fb kompis skrev att han hade tagit fram underställ, vinter jacka och annat tills han ska iväg och titta.

Igår efter jobbet så åkte jag och dottern till Jysk - en spegel hade hon lagt undan där. Den var nedsatt från 899:- till 350:-.

Helkroppsspegel med silvrig ram som kommer göra sig perfekt i hennes hall. Och jag fick användning av nyinköpta takräcket.

Sen åkte vi hem och åt tacos. Färsen hade jag stekt dagen innan. Hade köttfärs i kylen som jag var tvungen att ta hand om i tisdags. Men jag var så trött när jag stod där så jag orkade inte smaka av maten. Storpack av färs och jag gjorde en sats Tacofärs - hade bara en påse kryddor hemma. En köttfärslimpa och så fräste jag ihop resten sen till någon form av köttfärssås.

Sen blev det sängen och jag somnade av pur utmattning och ställd klocka för att sen åka och hämta min dottern och sen på kvällen blev det sonens tur. Men snart så - ja då är det slut på detta.

Hade också falukorv i kylen som var över sen sonen skurit sig några skivor och stekt till sin lunch. Det blev stroganoff av detta igår.

Sen la jag mig i sängen, lyssnade på nyheter och kollade fb flödet. Och helt plötsligt så kommer en inlägg om att i oktober så spelar Mando Diao på Trädgårn här i Göteborg.

Då blev jag pigg.

Kollade med dottern om hon var intresserad och ja - det var hon. Sonen - nej han ville inte.

Så koppla upp datorn och boka biljetter!

Det är ett av mina favoritband och jag har kollat tidigare när dom släppte den nya singel ifall dom skulle spela här i Sverige men då fanns det inget inbokat så jag blev glad.

Så nu har jag en massa musik att se fram emot och något varje månad. Är glad och tacksam över att jag själv inte behöver öppna plånboken. Jag brukar betala maten när vi sen går ut och äter i samband.

Ska iväg nu i sommar på lite konsterter är det tänkt.

27/7 - Hellacopters på Liseberg
16/8 - Göteborgssymfonikerna med Weeping Willows på Götaplatsen - Kulturkalaset
1/9 - Magnus Uggla på Liseberg
30/9 Cats på Scandinavium
28/10 - Mando Diao på Trädgårn
10/7 2018 - Ed Sheeran på Ullevi.

Sen ska vi boka en sak till och det är Phantom of The Opera på Operan i Göteborg hade jag tänkt. Men får vänta tills min lön kommer.

Av dessa äventyr så ska sonen bara med till Cats - det andra var han inte så intresserad av.

Det är ju lite tid mellan varje sak - det behövs och jag planerar ju för detta. Inget spontant utan det blir mental förberedelse och inget stort som ska störa och göra mig segare än normalt.

Det är nu teater och balett som står kvar på vår kulturella bucketlist ihop med att gå på museum.

Vet inte om jag är så sugen på just balett. Och opera i traditionell mening är väl inte Fantomen på operan.

Men roligt ska det bli.

Dottern har en ledig dag och hon tar han om hunden och hans promenad idag. Känns skönt att inte behöva gå ut idag senare. Vill bara vila.

Men nu är kaffet snart uppdrucket och jag ska fixa iväg lite fakturor.

Må Gott


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar