December

December

tisdag 26 september 2017

Första natten

Nu har jag fått ben på min nya säng, den är inflyttad i det som nu är mitt sovrum. Har också fått mitt vita shabbychica loppis bord på plats. Det stod i förrådet och sonen och dottern gick och hämtade in det ihop med ett annat litet brunt loppisbord.

Väggarna ska ju målas men jag kan lägga en presening över när jag ska måla väggarna. Om dom inte varit så slitna där sonen suttit med fötterna under skrivbordet han hade så hade det inte varit några problem. Men nu är det slitet och varmt vinrött ska det bli.

Fönstret har fått blommor - de första sen vi flyttade in 2009 i september. Sonen ville inte ha några!

Men jag sov dåligt i natt. Det är väl som ofta när man sover borta eller så första natten - dålig sömn.

Ändå var jag väldigt trött när jag la mig. Det blev en intensiv eftermiddag. Jag slutade vid 3 och åkte och hämtade sonen. Handlade lite till middagen och när vi kom hem var dottern redan där. Då bytte jag om och vi fick slängt 2 gamla sängar och lite annat.

Sen så flyttades allt ut ur sonens rum. Tv'n som satt på väggen skruvades ner med stativ och allt. Sen sattes den upp på ett befintligt stativ som satt i dotterns rum. Det är en mindre tv som sonen haft och inte ville ha längre. Men den funkar som extra tv i gästrummet/hobbyrum.

Hans skrivbord som var ett gammalt barbord - skivan -  vi hade i köket i radhuset har han haft på sitt rum och det har jag nu i dotterns gamla rum och där gör det sig bra. Har redan satt symaskinen på den.

Det är nu rörigt för vi la bara in saker där. Men får fixa i ordning för det är där jag har mina garderober och ska jag plocka så jag kan komma in där.

Och barnen - ja dom gnabbades som bara dom kan. Och det är hjärtlighet i detta och jag kan också förnimma en saknad. Dom har ju levt ihop så länge. Efter skilsmässan så var dom ju ihop när dom flyttade mellan oss.

Vi åt pulled pork och det som blev kvar fördelades mellan ungdomarna och dom fick med sig detta hem.

Sen körde jag hem dom. Först dottern så sonen som ville följa med och titta nu när hon har fått nästan allt i ordning fick se hur det blivit och kunde glatt konstatera att han hade mer städat än henne men hon har till sitt försvar inte varit ledig så mycket och idag har hon ledig dag och håller på att tömma kartonger och fixar med kläder.

Sen åkte jag och sonen till ica och han fick handlat innan jag körde hem honom. Har pratat med honom idag och han är ff förkyld och stannar hemma lite till så han inte får ett bakslag. Vi behöver vara friska tills helgen.

För på lördag ska vi först på Scandinavium och titta på Cats för att sen efteråt gå ut och äta. Det ser jag fram emot så resten av min vecka ska också bli lugn.

Må Gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar