December

December

tisdag 24 oktober 2017

Mi casa

Det är höstruggigt rejält nu. Och jag har inte hunnit färdigt ute i trädgården. Har inte varit väder för detta och jag behöver hjälp med att lyfta saker.

Men det måste ju bli någon dag med bättre väder innan våren :)

Förra veckan var jag hemma hela veckan. Var förkyld och fibrokass men också rastlös och kände att en del av måendet beror på att jag inte blev klar hemma med något. Lite kaos här och där gör ju att man tittar sig runt omkring och retar sig på det hela.

Så jag har målat och möblerat klart.

Det blev en färg som jag såg på Ikea i ett utställningsrum. En djup bourgogne färg. Är jättenöjd och det gjorde sig bra ihop med den sänggavel jag planerat för.

En tempeltavla köpt på Ullared.

Sen hade jag loppisfynd i vita färger som mer gulnat än är vitt - sådär gammalt. Och även taklampan är ett loppisfynd.

Min sänglampa är en gammal skrivbordslampa som också gulnat med åren med det blev bara perfekt. och så har jag köpt ljus på Clas Ohlsson med fjärrkontroll som lyser upp perfekt. Har även batteriljus i en lykta.

I fönstret har jag en lampa med en skärm som blev perfekt också fyndat på Ullared. Överkast - hemvirkat av gammelfarmor. Min dotters egentligen men vi bytte. Hon tog dubbelöverkast som också gammelfarmor virkat och så tog jag detta. Buddakudde från Rusta och mandalakuddar från Mio.

Plus julgransmatta a la mandala också från Rusta. Blev bra på fotändan där hunden hoppar upp. Bryter av de vita möblerna med en amerikakoffert i plåt - arvegods - och en budda i metall. Sen också böcker i skinnband - arv - H C Andersens samlade verk. En tavla - arv och trasmattor från Ica.

Och det blev det lugna härliga rum jag var ute efter. Ingen tv som stör.

Monica Gustafsons foto.

Monica Gustafsons foto.

Monica Gustafsons foto.

Monica Gustafsons foto.Monica Gustafsons foto.

Sonen har fyllt 25 och blivit firad. Åren går. Mina barn, min stolthet och glädje. Så nöjd jag är att dom nu blivit till dom, dom är.

Jag har som sagt plockat lite och haft mig. Har nu några garderober som ska fixas till, Det ska resas och städas i dom.

Fick också upp lampor i det rum som har varit dotterns. Hon har hörnfönster och jag saknade lampor där och så kom jag på - lyktor jag köpte på Rusta förra året för ljus - dom kunde jag använda till att göra fönsterlampor av :) Sagt och gjort och det blev också väldigt bra.

Monica Gustafsons foto.

Symaskinen har plockats fram och den hoppas jag på att få ork och tid och lust att använda. Har massa gamla jeans som jag tänkt göra något av- vad vet jag inte än.

Hoppas också på att stickningen ska komma tillbaka. Att ha tid, lust och ork till att få fram garnet och sticka klart dom ufon som jag har. 2 tröjjor! Plus lite annat.

Så livet rullar på. Jag trivs med mitt sällskap och trivs med lugnet som infunnit sig. Inga utryckningar för mammataxin - det gör mycket för orken.

Lyssnar på böcker när jag donar runt, har en del att se på tv som jag inte hunnit med. Gåsmamman 3 tex på Cmore.

Det får bli nu när det också med vädret blir mer inomhusläge. Ingen svampskog som ska locka.

Men på lördag - ja då ska jag ut och roa mig. Först äta och sen se konsert med Mando Diao. Jag och dottern ska göra detta. Ska bli riktigt kul.

Må Gott



1 kommentar:

  1. Du har det så fint! Helt min stil, men du har met färg.
    Ha en bra dag. Kram ❤️

    SvaraRadera