December

December

tisdag 23 januari 2018

Varannan dag

Det är som om jag är i en varannan dags fas.

Helt slut för att bli något så när pigg men så gör jag något och då är jag slut igen.

Jag jobbade hemifrån i torsdags och lite lite i fredags. Allt för att vila mig och inte ta ut mig när jag ska göra en rolig sak. Jag hade den årliga träffen med min väninna från Stockholm och vi träffades redan vid 4 för att gå och shoppa lite innan vi gick på restaurang och åt.

Solen visade sig och det blev att fånga den innan det blev dags att göra sig klar för kvällen.

Jag var hemma vid halv 10 så det blev ingen sen kväll och det tar sån energi.

Så på lördagen så blev det inget gjort. Dagen var gråmulen igen så jag var inte sugen på att gå ut så det blev soffan och tv-tittande.

Såg på Scott and Baily som går på ettan via play och sen så blev det hela säsongen av Riviera via Cmore - spännande värre.

Går också på 4:an någon dag i veckan.

Söndag vaknade jag och kände mig lite piggare. Jag var tvungen att åka och handla och passade på att lämna hunden hos dottern samtidigt som jag hämtade upp hennes inköpslista och även sonens som hon skrivit ner.

Sonen har legat och varit sjuk i flera dagar och givetvis ställer mamma upp. Sen hade jag en 5% rabatt på ica så den skulle utnyttjas.

Så jag handlade i sakta mak med en bok i öronen. Åkte sen och lämnade sonens varor innan jag åkte hem till dottern och då blev det middag hemma hos henne.

På kvällen så var det yoga och passet gick bra - alla pass hittills har gått bra men sen när jag kommer hem är jag helt slut. Så det blev lite fika och sen la jag mig. Hade tänkt titta på bron men nej, inte en chans.

Och vaknar igår med världens huvudvärk. Jag brukar inte ha huvudvärk speciellt ofta men igår dunkade det rejält så jag blev hemma. Tog det lugnt och tog en runda med vovven och åkte sen till Elgiganten och hämtade en råsaftcentrifug som jag hittade på deras hemsida på söndagen. Rea sista dagen. Man kan ju reservera på nätet och hämta i butik men det ska ju göras inom en viss tid så jag hade inte mycket att välja på.

Så nu blir det färskpressade juice - allt för att försöka boosta upp vitaminer och göra ett försök till att må bättre - om det nu hjälper.

Så morotsjuice kommer det bli i den smoothie som jag sen gör.

Vilade en stund när jag kom hem och satte mig och jobbade lite sen innan jag gjorde middag.

Tomatkross, röda linser, buljong, kryddor och smörbönor blev en god och stor sats med soppa som kommer räcka hela veckan ut :)

Mina inköp på Indiska - nedan. En marinblå kofta - har saknat en sån länge. Och så ett par byxor som jag tittat på länge men ville prova innan jag köpte dom och så en klänning/tunika som passar till detta.




Byxorna finns också i svart så jag köpte ett par såna också samt tunikan nedan. Så nu är jag klädd hela våren. Det svarta nedan tänkte jag ha imorgon när jag och barnen ska gå på Balett. Vi ska se Svansjön med ryska baletten som är på Sverige besök. Min kulturella bucketlist prickas av allt eftersom nu.



Imorgon är det sjukgymnasten och sen min veckospruta. Sen ska sonen hämtas hem för han ska klippa sig.

SÅ det är mycket nu :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar