December

December

torsdag 15 februari 2018

15 februari

Jag har en bra känsla i kroppen idag.
Har fått sova gott i två nätter!
Yogan som jag trodde skulle gå helt åt skogen igår blev hur bra och skön som helst. Men jag dopade mig rejält innan. Började med att sitta i fotöljen och låta massagedynan få jobba med länden. Sen blev det voltarensalva och till sist en Pronaxen med tradolan.
Är övertygad om att min rygg mår bra av att få göra rörelserna och i söndags hade jag inte dopat mig och det gick inte alls pga smärtan så nej dåligt samvete för att jag tar alla medel jag har till buds har jag inte.
Sov med en rund lång kudde jag har från ikea under knäna och det får mig att fundera på att köpa en sån där kroppskudde/banan/vad det nu heter.
Träffade läkaren igår som gjorde grundlig undersökning. ST-läkare som ska lära sig och då är dom rejält grundliga och hon kände och klämde på mig överallt. Lyssnade och lät mig dricka vatten medan hon också höll runt halsen på mig. Prover på labb och så skulle hon prata med sin handledare och kommer höra av sig. Hon berättade att på vc har dom en kamera dom kan titta ner i halsen om det bedömdes som om det behövdes. Så jag kände mig hörd och lyssnad på 
Är också nöjd med min nya arbetsplats - det höj och sänkbara bordet och jag stod en bra stund i går och när det var lite bra musik kunde jag ju röra på höfterna som sjukgymnasten vill.
Det blev också en mysig och trivsam hörna jag nu har. Ska bara skaffa mig något att stå på - en tjockare typ yogamatta och så vara barfota så det blir mjukt och inte stumt.
Promenaden gick också bra idag. Jag tänker ju extra mycket på höfter och rygg för att känna om det är något där jag behöver ändra på. Och det var även här inte någon speciell smärta - kändes i höften ja men inte som det gjort.
Alla är vi olika men för mig så har jag alltid velat röra på mig. När jag fick fibron så blev jag stillasittande till största delen för det gjorde ju ont när jag gick. Men så insåg jag att jag har ju ont i soffan också - så då började jag gå igen! Och övertygad om att det hjälper min kropp. Så därför har den här blöta, fuktiga, tråkiga vintern gjort att det blivit mindre av promenader men nu när man börjar se ljuset så hoppas jag på mer av den varan för även knoppen mår bra då.
Och idag är jag själv på jobbet - skönt för jag har bara dragit på mig kläder. Vaknade sent - så skönt att sova - och då av att hunden nog tyckte att det fick vara nog när klockan gick mot halv 11. Men jag har ju behov av min sömn. Har vaknat flera gånger men somnat om varje gång så det räknar jag som en bra natt.
Smolk i glädjebägaren - min nya mobil krånglar. Det gjorde den redan från början. När jag ska gå in på google så vill den inte. Den hoppar tillbaka till appmenyn. Det upptäckte jag första gången när jag skulle öppna en bifogad länk i mail - det gick inte. Kan inte heller söka något på Google, hittar den så hoppar den tillbaka innan jag läst. Och så håller den på så nu har jag pratat med Telia som jag köpt telefonen hos och ska åka och lämna tillbaka. Har också en kopia på en konversation jag hade hos Huawei så nä nu ger jag upp och lämnar tillbaka den.
Måndagsexemplar så teliakillen.
Mjukvarufel sa Huaweikillen.
Trist säger jag.

Men bara jag får hjälp en ny mobil så är jag nöjd.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar